Digitaalinen ulkomainonta

Kymenlaakso, Etelä-Karjala, Etelä-Savo, Uusimaa & Päijät-Häme

Tavoita asiakkaasi viidessä eri maakunnassa vilkkailla tieosuuksilla.

Vuonna 2018 Suomen johtava tutkimuskeskus Kantar TNS teki tutkimuksen ulkomainonnan tavoittavuudesta. Kyseisen tutkimuksen mukaan ulkomainonta tavoittaa 97% väestöstä. Ulkomainonta jätti taakseen tavoittavuudessa mm: verkko-, tv-, suoratoistopalvelu-, internet-, sanoma- ja aikakauslehti sekä radiomainonnan.

Tarjoamme mahdollisuuden digitaalisen ulkomainonnan toteuttamiseen eri paikkakuntien keskeisimillä sisääntuloväylillä, liikenteen solmukohdissa sekä keskeisimmillä kauppapaikka-alueilla viidessä eri maakunnassa.

Mainontaa, jonka luvut puhuvat puolesta.

Digitaalinen ulkomainosverkostomme kattaa yhteensä 18 digitaalista tienvarsitaulua kymmenellä eri paikkakunnalla. 

0
Digitaalista mainostaulua
0
Paikkakuntaa
0
OTC / vko

Tavoita kohderyhmäsi juuri siellä, missä he liikkuvat.

Voit toteuttaa mainoskampanjasi koko verkostoamme hyödyntäen tai ainoastaan kaupunki tai taulukohtaisesti. Tutustu viereisestä karttapalvelusta kaikkiin mainospintoihimme sekä niiden sijainteihin sekä keskeisimpiin mediatietoihin. 

Tutkittua tietoa digitaalisesta ulkomainonnasta.

Olemme koonneet tähän keskeisimpiä tutkimustietoja ulkomainonnasta sekä sen tavoittavuudesta. Lähdeaineistona ovat olleet mm. Kantar TNS:n sekä korkealuokkainen digitaalisen ulkomainonnan mediaostaja Ocean:in tutkimukset. 

Ocean:in tutkimukseen osallistui mm. mediatoimistojohtajia sekä asiantuntijoita ulkomainonnan sektorilta yhteensä 204 henkilöä.

Kun ihmiset liikkuvat ulkona, he eivät ole kongnitiivisesti niin kuormittuneita kuin sanomalehteä lukiessaan tai netissä surffatessaan. Kaduilla pitää toki keskittyä liikenteeseen, mutta muuten ihmisillä on enemmän resursseja havainnoida ympäristöä. Siksi he havaitsevat mainoksia helpommin. – Kantar TNS, 2019.

Keskeiset tutkimustulokset Oceanin sekä Kantar:in eri tutkimuksista:

Kysymyksiä ja vastauksia.

DOOH tulee sanoista Digital-Out-Of-Home, jolla tarkoitetaan kaikkia kodin ulkopuolisia digitaalisia mainospintoja. Näitä voivat olla tienvarsilla, kauppakeskuksissa, joukkoliikenteessä tai esimerkiksi kiinteistöjen seinissä olevat digitaaliset mainosnäytöt.

Digitaalinen ulkomainonta on ollut viime vuosina yksi kasvavimpia medioita, kun samaan aikaan monen muun perinteisen median käyttö on vähentynyt. Tulokset ilmenevät KANTAR TNS:n vuosittain julkaisemassa Mediamainonnan muutokset tutkimuksessa.

Digitaalinen ulkomainonta soveltuu moneen eri käyttötarkoitukseen. Käyttötarkoituksena voi olla taktinen mainoskampanja mm. lanseeraukset, tapahtumat tai tarjouskampanjat, mutta viimeaikoina myös käyttö brändimarkkinoinnin välineenä on lisääntynyt, sillä digitaalisen ulkomainonnan käytöstä on saatu erittäin positiivisia tuloksia huomioarvomittausten avulla. Lisäksi viimeaikoina on saatu myös hyvää dataa verkkoonohjauksessa, joten digitaalinen ulkomainonta toimii hyvin myös erilaisissa verkkoonohjaus kampanjoissa, jossa asiakasta ohjataan esim. verkkokauppaan, verkkosivuille tai stream-tapahtumaan.

Digitaalinen mainoslaiteverkostomme kattaa 5 eri maakuntaa, jotka ovat: Kymenlaakso, Etelä-Karjala, Etelä-Savo, Päijät-Häme sekä Uusimaa. Kaikkiaan näissä viidessä maakunnassa yhtiöllämme on 10 eri paikkakuntaa, joissa on yhteensä 18 näyttävää digitaalista tienvarsitaulua. Taulujen koo’ot vaihtelevat n. 12m2 – 19m2 välillä. Tarkemmat sijaintitiedot löytyvät karttapalvelustamme.

Mainoksen kokonaiskierto riippuu mistä tauluista on kyse. Esimerkiksi kaikissa Kymenlaakson tauluissa mainosloopin kokonaiskierto on 60 sekunttia ja yhden spotin kesto 6s. Tällöin yksittäinen mainos näkyy taululla vähintään 1080krt / joka päivä ja vastaavasti viikossa 7560 kertaa.

Tavoittavuus riippuu kampanjan kestosta ja taulujen määrästä. Koko mainosverkostomme avulla mainostajat tavoittavat jopa yli 1,2 miljoonaa bruttokontaktia / viikottain. Tarkemmat tavoittavuusluvut löytyvät jokaisen paikkakunnan omalta sivulta.

Digitaalinen ulkomainonta on yksi edullisimpia medioita, kun huomioidaan hinta suhteutettuna kontaktimääriin. Hintaan vaikuttaa kampanjan kesto sekä tietysti taulujen määrä. Täten jokainen mainoskampanja on yksilöllinen, josta asiakkaalle toimitetaan tarjous mainoskampanjasta erikseen.

Digitaalisen ulkomainoskampanjan saa käyntiin tarvittaessa jopa hyvinkin nopeasti. Valmis aineisto tulee toimittaa viimeistään 1 arkipäivä ennen kampanjan alkua, mutta tarvittaessa mainoskampanja saadaan käyntiin nopeamminkin.

Ei automaattisesti ja tämä onkin tapauskohtaista, mutta kaikkiin mainoskampanjoihin on mahdollista saada meiltä niin mainosaineiston teko, kuin myös kampanja kokonaisuuden suunnittelu.