Digitaalinen ulkomainonta

Kymenlaakso, Etelä-Karjala, Etelä-Savo, Uusimaa & Päijät-Häme

Tavoita asiakkaasi viidessä eri maakunnassa vilkkailla tieosuuksilla.

Yhtiömme tarjoama pääasiallinen mediaratkaisu DOOH, eli Digital-Out-Of-Home tarkoittaa kaikkia kodin ulkopuolisia digitaalisia mainospintoja. Kaikki digitaaliset mainospintamme sijaitsevat viidessä eri maakunnassa sekä kymmenellä eri paikkakunnalla joko keskeisillä sisääntulo- ja poistumisväylillä tai keskeisimmillä kauppapaikka-alueilla.

Digitaalinen ulkomainonta mahdollistaa laajan tavoittavuuden mieleenpainuvalla tavalla ikäryhmästä sekä sosioekonomisesta-asemasta riippumatta. DOOH:in tarjoama rauhallinen mediaympäristö sekä alhainen kontaktihinta tekevät siitä erinomaisen mainoskanavan monelle erilaiselle toimijalle sekä erilaisiin mainonnan tarpeisiin.

kauppalankatu mainostaulu

Mediatiedot

Mainontaa, jonka luvut puhuvat puolesta.

Löydät tästä koko DOOH-verkostoa koskevat olennaiset mediatiedot, kuten mainospintojen määrän, paikkakuntien ja maakuntien määrän, jossa screenejä sijaitsee sekä OTC-kontaktiluvun / per viikko koko mainosverkostolle.

1
Paikkakuntaa
1
Maakuntaa
1
Screenejä
1
OTC / vko

Tutustu mainospaikkoihin.

Voit toteuttaa mainoskampanjasi täysin räätälöitynä koko verkostoamme, yhtä kaupunkia tai yhtä taulua hyödyntäen. Tutustu mainospintoihimme, niiden sijainteihin sekä keskeisimpiin mediatietoihin alla olevan karttapalvelumme avulla. Pyydä tarjousta juuri sinua kiinnostavista mainospinnoista.

Kiinnostaako digiulkomainonta ?

Varaa maksuton 30 minuutin esittely digiulkomainonnasta teams-yhteydellä, jonka avulla saat kattavan käsityksen digiulkomainonnan monista mahdollisuuksista sekä case-esimerkit lukuisista erilaisista toteutuksista.


    Ottamalla yhteyttä yhteydenottolomakkeen kautta hyväksyt, että tallennamme ja käsittelemme tietojasi tietosuojalain 1050/2018 mukaisesti. Lue tästä tietosuojalauseke.

    Digiulkomainonta tavoittaa, rakentaa brändiä ja luo tunnettuutta.

    Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä selvitti kyselytutkimuksen perusteella tärkeimmät tarpeet, joihin digiulkomainonta vastaa ja ne ovat: kiinnostuksen herättäminen (52 %), tavoittavuus (49 %), brändin rakentaminen (40 %) ja tunnettuuden luominen (40 %). Myös alueellinen aktivointi ja toimintaan eli ostoon tai konversioon ohjaaminen koettiin tärkeiksi digitaalisen ulkomainonnan eduiksi.

    52%

    Kiinnostuksen
    herättäminen

    49%

    Mainonnan
    tavoittavuus

    40%

    Brändin
    rakentaminen

    40%

    Tunnettuuden
    luominen

    37%

    Alueellinen
    aktivointi

    31%

    Toimintaan
    ohjaaminen

    Digitaalisen ulkomainonnan työryhmässä toimii mainonnan ja markkinoinnin asiantuntijoita, jotka edustavat muun muassa media- ja mainostoimistoja, mainostajia sekä mediantarjoajia. Työryhmä koostuu siis useista eri ammattilaisryhmistä.

    Kysymyksiä ja vastauksia.

    DOOH tulee sanoista Digital-Out-Of-Home, jolla tarkoitetaan kaikkia kodin ulkopuolisia digitaalisia mainospintoja. Näitä voivat olla tienvarsilla, kauppakeskuksissa, joukkoliikenteessä tai esimerkiksi kiinteistöjen seinissä olevat digitaaliset mainospinnat.

    Ulkomainonta on ollut viime vuosina yksi kasvavimpia medioita, kun samaan aikaan monen muun perinteisen median käyttö on vähentynyt. Tulokset ilmenevät Kantar TNS:n vuosittain julkaisemassa Mediamainonnan muutokset tutkimuksessa.

    Suomessa ulkomainonnan käytön lisääntymisen keskeisimpänä tekijänä on ulkomainonnan digitalisoituminen. Suomessa ulkomainonta on muuhun Eurooppaan verrattuna digitalisoitunut varsin nopeasti. Digitalisoituminen on tehnyt ulkomainonnasta modernimpaa ja joustavampaa. Digitalisuus tulee olemaan keskeisessä roolissa myös jatkossa ulkomainonnan kasvussa sekä kehityksessä.

    Digitaalinen ulkomainonta soveltuu moneen eri käyttötarkoitukseen.

    Käyttötarkoituksena voi olla taktinen mainoskampanja mm. lanseeraukset, tapahtumat tai tarjouskampanjat, mutta myös tutkitusti digiulkomainonnan hyödyntäminen brändimarkkinoinissa on todettu erinomaiseksi mediakanavaksi.

    Digitaalisen ulkomainonnan hyödyntäminen myös verkkoon- tai toimintaan ohjauksessa on lisääntynyt viime vuosina paljon. Näiden lisäksi myös yksittäisenä mainontasektorina: rekrykampanjat ovat kasvaneet meillä yli 100% viime vuoteen nähden.

    Kyse on kuitenkin aina kokonaisuudesta, joten olethan meihin yhteydessä ja käydään tarkemmin läpi, miten juuri te saatte digiulkomainonnasta sen kaiken potentiaalin irti.

    Digitaalista ulkomainontaa on tutkittu paljon viime vuosina monestakin eri näkökulmasta, alla muutamia nostoja eri tutkimuksista.

    1. Ulkomainonta on yksi kasvavimpia mediamainonnan muotoja viimeisen 6 vuoden ajalta.
    2. Vuonna 2018 Suomen johtava tutkimuskeskus Kantar TNS teki tutkimuksen ulkomainonnan tavoittavuudesta. Kyseisen tutkimuksen mukaan ulkomainonta tavoittaa 97% väestöstä. Ulkomainonta jätti taakseen tavoittavuudessa mm: verkko-, tv-, suoratoistopalvelu-, internet-, sanoma- ja aikakauslehti sekä radiomainonnan.
    3. Kantar TNS tutki myös ulkomainonnan huomioarvoa ja totesi näin: ”Kun ihmiset liikkuvat ulkona, he eivät ole kognitiivisesti niin kuormittuneita kuin sanomalehteä lukiessaan tai netissä surffatessaan. Kaduilla pitää toki keskittyä liikenteeseen, mutta muuten ihmisillä on enemmän resursseja havainnoida ympäristöä. Siksi he havaitsevat mainoksia helpommin.”

    Ehdottomasti. Digitaalisen ulkomainonnan hyödyntäminen offline-mainoskanavana yhdessä muiden online-kanavien, kuten sosiaalisen median tai hakukoneiden kanssa tuo parhaat tulokset kampanjallesi. Vuonna 2021 asiakkaistamme 80% hyödynsi digiulkomainontaa yhdessä muun digimainonnan kanssa. 

    Kyseisiä kampanjoita toteutettiin yhdessä mm. ajallisesti sekä sisällöllisesti. Keskeinen havainto asiakkailtamme on ollut, että ”digimainonta verkossa tarvitsee usein myös mukaan mainontaa offline-ympäristöissä ja tähän digiulkomainonta on erinomainen vaihtoehto.” 

    Olemme alueellisesti vahvin digiulkomainonnan kumppani. Saat kauttamme Kaakkois-Suomessa sekä lähimaakuntien keskeisimmissä kaupungeissa kattavan DOOH-kampanjan.

    Digitaalinen mainoslaiteverkostomme kattaa 5 eri maakuntaa, jotka ovat: Kymenlaakso, Etelä-Karjala, Etelä-Savo, Päijät-Häme sekä Uusimaa.

    Näiden viiden maakunnan sisällä on kymmenellä eri paikkakunnalla yhteensä 18 näyttävää digitaalista tienvarsitaulua. Taulujen koo’ot vaihtelevat n. 12m2 – 19m2 välillä. Tarkemmat sijainti- sekä mediatiedot löytyvät karttapalvelustamme.

    Mainoksen näyttökerrat ovat riippuvaisia kyseisen taulun mainosloopin kestosta.

    Esimerkiksi kaikissa Kymenlaakson tauluissa mainosloopin kokonaiskierto on 60 sekunttia ja yhden spotin kesto 6s. Tällöin yksittäinen mainos näkyy yhdellä taululla aina vähintään 1080krt / joka päivä. Tarkemmat mediatiedot löytyvät karttapalvelustamme jokaisen mainostaulun osalta.

    Tavoittavuus riippuu kampanjan kestosta ja taulujen määrästä. Käytämme tavoittavuuteen OTC-kontaktilukua (Opportunity-To-Contact), joka pohjaa eri kaupunkien sekä väyläviraston liikennemäärä dataan.

    Koko mainosverkostomme avulla mainostajat tavoittavat jopa yli 1,2 miljoonaa bruttokontaktia / viikottain. Tarkemmat tavoittavuusluvut kaupunkikohtaisesti löytyvät jokaisen paikkakunnan omalta sivulta sekä yksittäiset mainostaulu kohtaiset kontaktiluvut karttapalvelustamme.

    Digitaalinen ulkomainonta on yksi edullisimpia medioita, kun huomioidaan hinta suhteutettuna kontaktimääriin.

    Hintaan vaikuttaa kampanjan kesto, taulujen määrä sekä kampanjan ajankohta. Täten jokainen mainoskampanja on yksilöllisesti räätälöity, josta asiakkaalle toimitetaan tarjous mainoskampanjasta erikseen.

    Tarjouksen mainonnasta saatte meiltä aina 24h kuluessa tarjouspyynnön jättämisestä laskettuna.

    Digitaalisen ulkomainoskampanjan saa käyntiin tarvittaessa jopa hyvinkin nopeasti. Valmis aineisto tulee toimittaa viimeistään 1-2 arkipäivää ennen kampanjan alkua, mutta teknisesti mainoskampanja on mahdollista saada käyntiin tunnin kuluessa.

    Koska valtaosa mainospinnoistamme on liikenneympäristöissä, joissa ohikulkijat liikkuvat nopeasti ohi, tulee mainossisällön olla lyhyt ja ytimekäs. Hyvä lähtökohta suunnittelulle on mahdollisimman kattavasti visuaalisten elementtien hyödyntäminen mm. kuvat, tunnistettavat logot sekä ajatus: mitä, missä ja milloin.

    Onnistuneita kampanjamateriaaleja sekä keskeisimpiä aineisto-ohjeita voit lukea verkkosivuiltamme aineisto-ohjeet kohdasta. Linkki tässä.

    Ei automaattisesti. Kaikkiin mainoskampanjoihin on mahdollista saada meiltä niin mainosaineiston teko, kuin myös kampanjan kokonaissuunnittelu. Edellämainittu suunnittelutyö sekä graafinen suunnittelu voidaan sisällyttää kampanjahintaan. 

    Näin on. Alfin tutkimuksen mukaan mainospanostukset digitaaliseen ulkomainontaan tulevat kasvamaan ennustettua nopeammin kolmannen osapuolen eväste-estojen myötä. Nimenomaan mediaympäristöön kohdistetut tutkimukset ja näistä saatava data on turvallinen vaihtoehto tulevaisuudessa mainonnan kohdentamisen parantamiselle.