Kiteytetysti digiulkomainonnan hyödyt
Mainostajan näkökulmasta DOOH (eli Digital-Out-Of-Home) on ihanteellinen media. Siinä yhdistyvät toisaalta massamedian suuri tavoittavuus, toiston mahdollisuus, hyvä huomioarvo rauhallisessa mediaympäristössä sekä online-mainonnalle tyypilliset ominaisuudet kuten kohdennettavuus sekä sisällön dynaamisuus.
Digitaalinen ulkomainonta oli viime vuonna asiakkaidemme mainonnassa yhä kiinteämpi osa kokonaisvaltaista digimainontaa. Digitaalista ulkomainontaa hyödynnettiin usein offline-kanavana yhdessä online-kanavien, kuten somemainonnan kanssa. Tästä saadut tulokset olivat myös erittäin positiivisia. Monen asiakkaan näkemys oli, että hyvä ja tehokas mainonta tarvitsee edelleen online-kanavien tueksi tavoittavia digitaalisia offline-kanavia, kuten digiulkomainontaa.
Ensi vuodelle jotakin uutta? Pyrimme joka vuosi kehittämään toimintaamme mm. mainosverkoston kasvattamisen osalta, tutkitun tiedon sekä datan avulla tarjota yhä parempaa asiantuntemusta asiakkaillemme sekä erilaisten teknologioiden mukaanottamisella vauhdittaa koko DOOH-mainonnan kasvua. Tulevalle vuodelle 2022 yksi uusi erinomainen mahdollisuus löytyy dynaamisessa mainoskampanjassa.
Dynaamisen mainoskampanjan avulla mainostaja pystyy hyödyntämään jotakin ulkoista datan lähdettä mainossisällön realiaikaisuuden varmistamiseksi. Yksinkertaisena esimerkkinä voidaan pitää mainostajaa, esim. päivittäistavarakauppaa, joka myy tiettyjä tuotteita enemmän tietynlaisena säänä. Esimerkki: mainoskampanja luodaan niin, että on olemassa kaksi erilaista mainossisältöä, toinen jossa mainostetaan aurinkolaseja sekä toinen, jossa mainostetaan sateenvarjoja. Mainossisältö luodaan HTML5-tiedostona niin, että mainossisältö päivittyy aina sääennusteen (ulkoisen datalähteen) mukaan.
Kun ulkona datalähde ilmoittaa, että ulkona sataa tai on oletattavissa sadetta, tauluilla pyörii ”sateenvarjo”-mainos ja, kun ulkona paistaa aurinko sekä auringon paistetta on luvassa koko päiväksi, taululla pyörii ”aurinkolasi”-mainos. Mikäli olet kiinnostunut dynaamisesta mainoskampanjasta, ota meihin yhteyttä hyvissä ajoin ennen aiottua kampanjaa ja kerromme lisää tästä uudesta mahdollisuudesta.