Muut artikkelit

Jaa sisältö:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Tee vaikutus jouluna aktiivisiin kuluttajiin digitaalisen ulkomainonnan avulla – älä jää joulusesongissa jälkeen

Olenko myöhässä joulumarkkinoinnin suhteen? Vastaus lyhyesti et ole. Yhtiöllämme on myynnissä vielä lähes kaikille joulukuun viikoille erinomaisia mainospaketteja eri kaupunkeihin.

Joulun lähestyessä ihmisten liikkuminen lisääntyy huomattavasti. Ihmiset suuntaavat ostoksille ja ovat muutoinkin liikkeellä aktiivisesti ja tällöin digitaalinen ulkomainonta on tehokas tapa tavoittaa heidät. Digitaaliset tienvarsitaulut tarjoavat mainostajille loistavan mahdollisuuden tavoittaa suuren määrän liikkuvia kuluttajia erityisesti joulusesongin aikaan. Ostovoimaiset kuluttajat etsivät lahjoja, ruokatarvikkeita, matkoja ja muita joulunajan tarvikkeita. Digiulkomainonnalla et tavoita vain laajaa yleisöä joulusesongin aikana, vaan saat mahdollisuuden luoda myös vahvaa brändimielikuvaa. 

Vuonna 2022 Nordean kyselytutkimuksen mukaan 18-79-vuotiaat suomalaiset aikoivat käyttää rahaa jouluvalmisteluihin keskimäärin 555 euroa per aikuinen. Vuonna 2021 vastaava summa oli 565 euroa per aikuinen. Vuonna 2022 jouluvalmistelujen menot jakautuivat: 346 euroa lahjat sekä 209 euroa joulunvietto. Suosituimpien lahjojen joukossa vuonna 2022 oli: makeiset, vaatteet, lelut, kirjat sekä lahjakortit. [1] 

Mielenkiintoisia tilastoja joulusta:

  • Suomessa pystytetään jouluna n. 1,4 miljoonaa joulukuusta — vuosi 2022
  • Suosituimmat joulukukat: joulutähti (29%), hyasintti (19%) ja amaryllis (16%) — vuosi 2022
  • 60% suomalaisista aikoi lähettää joulutervehdyksen postilla (kortti, kirje, paketti) — vuosi 2022
  • Postin kautta kulki 16 miljoonaa joulutervehdystä kortteina ja kirjeinä vuonna 2021. 
  • 75% suomalaisista kotitalouksista aikoi ostaa joulukinkun — vuosi 2022
  • Kinkun hankkivista 90% aikoi valita kotimaisen — vuosi 2022
  • Valtaosa joululahjoista ostetaan kuitenkin joulukuussa. Joulukuun alkupuolella pääosan lahjoista ostaa 33 prosenttia kuluttajista ja joulukuun loppupuolella 26 prosenttia kuluttajista. 12 prosenttia ei osta lahjoja lainkaan.
  • Joululahjoissa 63 prosenttia kuluttajista pyrkii suosimaan kotimaisia tuotteita tai kauppoja.
  • 29 prosenttia suomalaisista aikoo lisätä palveluiden ostoa joululahjoiksi. [2]

Nyt onkin siis erinomainen aika varmistaa joulusesongissa menestyminen. Ota meihin yhteyttä ja katsotaan juuri teidän tarpeisiin sopiva digitaalisen ulkomainonnan ratkaisu. Pyydä tarjous alla olevalla painikkeella, tarjouksen teko vie muutaman sekunnin ja vastauksen saat jopa muutamassa tunnissa.