Luo vaikuttavaa mainontaa,
digitaalisen ulkomainonnan avulla.
Mieleenpainuvia kampanjoita
Referenssit
DOOH, eli Digital-Out-Of-Home on yleisnimitys kaikille kodin ulkopuolisille digitaalisille mediapinnoille. Mediapinnat voivat olla tienvarsilla, kauppakeskuksissa tai muilla keskeisillä paikoilla.
DOOH-mainonta mahdollistaa monenlaiset kampanjatoteutukset sekä mainonnan hyötyjä on todettukin hyvin laajalti eri toimialoilla.
Löydät alta lisätietoja muutamista erilaisista toteutetuista kampanjoista mediapinnoillamme. Mainospintojemme kautta on toteutettu yli tuhat kampanjaa, jonka johdosta saat parhaan mahdollisen tiedon ja taidon käyttöösi varaamalla 30 min kestävän maksuttoman digiulkomainonnan esittelyn – varaa esittely tästä.
Kampanja: Uuden NORMAL -liikkeen avaus Kotkassa
NORMAL on tanskalainen halpakauppaketju, joka on avannut uusia liikkeitä aktiivisesti viimeisten vuosien aikana.
NORMAL liike avasi keväällä 2023 uuden liikkeen Kotkan kauppakeskus Pasaatiin, jonka yhteydessä he toteuttivat uuden liikkeen avajaisia koskevan digiulkomainoskampanjan.
Kampanjassa hyödynnettiin kaikkia Kotkan digitaalisia mainospintoja, liikkuvia animoituja elementtejä sekä NORMAL-brändin erottuvia kuvituselementtejä. Suuren suosion saaneen NORMAL:in Kotkan avajaisista uutisoitiin seuraavasti paikallislehdessä: ”Uuden liikkeen avajaiset aiheuttivat yleisöryntäyksen Kotkan Pasaatissa – sisäänpääsyäkin jonotettiin”.
Kampanja: 24h eläinsairaalan lanseeraus, Evidensia / Kouvolan Eläinsairaala
Evidensialle kuuluva Kouvolan Eläinsairaala käynnisti sekä lanseerasi helmikuussa 2021 uuden ympärivuorokautisen eläinsairaalan Kouvolaan. Kouvolan eläinsairaala halusi hyödyntää digitaalisen ulkomainonnan laajaa tavoittavuutta sekä korkeaa huomioarvoa heille strategisesti tärkeimmissä kaupungeissa.
Ympärivuorokautisen eläinsairaalan palvelut Kouvolassa saavat ihmiset liikkeelle myös lähimaakunnista, joten kampanjointia toteutettiin kaikissa mainospinnoissamme koko kevään 2021 ajan.
Kampanja toteutettiin yksinkertaisella ja selkeällä mainossisällöllä sekä pitkällä kampanjakestolla, joka on myös erinomainen tapa jättää muistijälki brändistä, pidemmäksikin aikaa. Osassa paikkakunnissa hyödynnettiin myös animoituja sisältöjä herättämään huomiota. Kouvolan eläinsairaala on jatkanut digiulkomainonnan käyttöä aktiivisesti myös kampanjan jälkeen.
Kampanja: UPM Pellos vaneritehtaan rekrykampanjointi.
UPM Pellos on Euroopan suurin vaneritehdas sekä Etelä-Savon suurin teollinen työnantaja, joka rekrytoi aktiivisesti mm. nuoria oppisopimuksen sekä kesätöiden pariin.
Digitaalisen ulkomainonnan laaja tavoittavuus paikallisesti eri ikäryhmissä (esim. nuorten parissa) mahdollistikin juuri rekrymarkkinoinnin toteutuksen UPM:lle, kun tehtaalle haettiin syksyllä 2021 uusia työntekijöitä erilaisiin tehtäviin.
Huomionarvoista oli tapa hyödyntää massamediaa, eli digiulkomainontaa yhdessä muiden työnhakuun kohdennettujen rekrykanavien kanssa. Tätä käytäntöä on jatkettu myös myöhemmin erityisesti nuorten rekrytoinneissa mm. kesätöiden osalta.
Kampanja: Asiakasohjaus Omaolo-palveluun, Kymsote
Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymä Kymsote aloitti toimintansa 1.1.2019. Kymsoten tehtävänä on järjestää ja tuottaa kaikille maakunnan asukkaille yhdenvertaiset ja helposti saavutettavat sote-palvelut.
Sote-palveluiden tehostamisessa yhdeksi tekijäksi on nostettu erilaisten digitaalisen palveluiden käyttöönotto. Kymsote hyödynsikin Omaolo-palvelun kampanjoinnissa digitaalista ulkomainontaa, joka takasi kampanjalle laajan tavoittavuuden eri ikäryhmissä sekä erityisesti eri sosioekonomisissa luokissa.
Digitaalisen ulkomainonnan hyödyt onkin todettu toimiviksi, kun ihmisiä halutaan ohjata verkon ulkopuolisista ympäristöistä verkkoon. Verkkoonohjaus kampanjoita on Omaolo -palvelun käytössä jatkettu myös pandemia-ajan jälkeen.
Kampanja: Waitress musikaalin mainonta, Lahden Kaupunginteatteri
Lahden Kaupunginteatteri on yksi Suomen suurimmista ammattiteattereista niin kooltaan, kuin katsojaluvuiltaan.
Lahden Kaupunginteatteri onkin hyödyntänyt useissa eri teatteriesityksissään digitaalista ulkomainontaa niin Kouvolassa, kuin myös useammilla muilla paikkakunnilla verkostossamme.
Huomionarvoista kampanjoinnissa onkin ollut liikkuvien elementtien käyttö mainossisällöissä sekä digiulkomainonnan systemaattinen ja pitkäkestoinen hyödyntäminen teatterin esityksissä aina koko ohjelmistokauden ajan.
Kiinnostaako digiulkomainonta?
Digiulkomainonnassa vain mielikuvitus on rajana. Olemme toteuttaneet lukuisia kampanjoita yhdessä asiakkaiden kanssa, joiden tuloksista voidaan olla ylpeitä. Huomionarvoista on se, miten paljon hyötyjä on todettu erilaisten asiakkaiden ja toimialojen osalta.
Kiinnostaako digiulkomainonta ?
Varaa maksuton 30 minuutin esittely digiulkomainonnasta teams-yhteydellä, jonka avulla saat kattavan käsityksen digiulkomainonnan monista mahdollisuuksista sekä esimerkit lukuisista erilaisista kampanjatoteutuksista.