Digitaalinen ulkomainonta, Kunta- ja aluevaalit 2025

Seuraavat kunta- ja aluevaalit toimitetaan sunnuntaina 13.4.2025. Molemmissa vaaleissa ennakkoäänestys järjestetään kotimaassa 2.4. - 8.4.2025.

Digitaalinen ulkomainonta onkin erinomainen kanava äänestäjien tavoittamiseen sekä aktivoimiseen vaaleissa. Kauttamme toteutat vaalikampanjointia muun muuassa Kouvolassa, Kotkassa, Haminassa sekä Iitissä.

Aiemmat eduskuntavaalit (2019 ja 2023), kuntavaalit (2021) sekä aluevaalit (2022) ovat osoittaneet, että digitaalinen ulkomainonta toimii erinomaisesti vaalimainonnassa. Tämä on näkynyt myös siinä, että edellä mainituissa vaaleissa mainospaikkamme ovat olleet jo hyvissä ajoin ennen varsinaista vaaliajankohtaa loppuunmyyty.

Toimi siis ajoissa ja varaa näkyvyytesi vuoden 2025 vaaleihin jo nyt!

Tilannepäivitys (6.11.2024):  mainospaikkoja vapaana on vielä vapaana, ota yhteyttä.

17.3.2025 - 13.4.2025

Vaalikampajointia

2.4. – 8.4.2025

Ennakkoäänestys kotimaassa

13.4.2025

Varsinainen vaalipäivä

HUOM. mainospaikoillamme voit aloittaa mainonnan myös ennen 17.3.2025.
Ehdokasnumerot vahvistetaan 13.3.2025, mutta mainonta on mahdollista aloittaa ilman ehdokasnumeroa jo hyvissä ajoin.

Tuloksia aiemmilta vuosilta

Vuoden 2023 eduskuntavaaleissa Kaakkois-Suomen vaalipiirin kansanedustajiksi ja varakansanedustajiksi valituista 90% hyödynsi ulkomainontaa omassa kampanjoinnissa. Luvut ilmenevät ehdokkaiden vaalirahoitusilmoituksista, jotka löytyvät osoitteesta: vaalirahoitusvalvonta.fi

Vuoden 2021 kuntavaaleissa valtuutetuksi tai varavaltuutetuksi valitut ehdokkaat, jotka käyttivät rahaa vaalimainontaan, heistä Kouvolassa 54,69% ja Kotkassa 50% hyödynsi ulkomainontaa omassa kampanjoinnissa. Luvut ilmenevät ehdokkaiden vaalirahoitusilmoituksista, jotka löytyvät osoitteesta: vaalirahoitusvalvonta.fi

Tutustu mainospaikkoihin.

Miksi digitaalinen ulkomainonta ?

1. Laaja tavoittavuus kaikissa eri ikäryhmissä

Digitaalinen ulkomainonta tavoittaa laajasti ihmisiä eri ikäryhmistä. Mainontaa katuympäristössä kohtaavat niin nuoret, kuin vanhemmat ja se onkin digiulkomainonnan ehdoton etu vaalikampanjoinninkin näkökulmasta.

2. Laaja tavoittavuus eri sosioekonomisissa luokissa

Digitaalisen ulkomainonnan avulla tavoittaa myös laajasti ihmisiä eri sosioekonomisissa luokissa verrattuna esimerkiksi mediaympäristöihin, joidenka sisältöjen katselu edellyttää esimerkiksi maksullista jäsenyyttä kyseisessä mediaympäristössä.

3. Rauhallinen mediaympäristö = huomioarvo

Digitaalisen ulkomainonta huomataan. Syykin on selkeä, mainontaa mitanneen tutkimuslaitoksen mukaan vaikka autoilijan tulee keskittyä ensisijaisesti liikenteeseen on hänellä liikenteessä enemmän resursseja havaita mainontaa, kun nettiä selatessa tai lehteä lukiessa. Lisäksi myös taulujen fyysinen koko sekä sisällön vaihtuvuus ovat itsessään huomiota herättäviä elementtejä.

4. Digitaalisuuden joustavuus

Digitaalisuus on tuonut joustavuuden ulkomainontaan. Digitaalisuuden ansiosta voit hyödyntää erilaisia sisältöjä, pyörittää esimerkiksi useiden ehdokkaiden kuvia tai vaalisloganeja sekä voit kohdentaa myös mainontasi juuri haluamaasi ajankohtaan päivän tai kellonajan mukaan. Digiulkomainonnalla takaat siis joustavan mainonnan toteutuksen vaaleissa.

Kiinnostaako digiulkomainonta?

Puolueen piiri, paikallisyhdistys tai ehdokas – oletko kiinnostunut vaalimainonnan toteuttamisesta digiulkomainonnan avulla ? Ota meihin yhteyttä viereisellä lomakkeella ja katsotaan juuri tarpeisiin sopiva digitaalinen ulkomainoskampanja.

Voit olla myös suoraan yhteydessä meihin puhelimitse tai sähköpostitse:

Jasse Mertaranta
p. 050 4111 228
jasse@mertsi.fi

    Kirjoita kampanjapaikkakunnat, jossa olet kiinnostunut mainostamaan (''esim: Kouvola''): *


    Ottamalla yhteyttä yhteydenottolomakkeen kautta hyväksyt, että tallennamme ja käsittelemme tietojasi tietosuojalain 1050/2018 mukaisesti. Lue tästä tietosuojalauseke.