Muut artikkelit

Jaa sisältö:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Mitä mainostajat toivovat digiulkomainonnalta. Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä selvitti.

Vuonna 2019 aloitti digitaalisen ulkomainonnan työryhmä, jonka pyrkimyksenä on luoda kilpailukykyä ylläpitäviä standardeja sekä tuoda parhaita käytäntöjä maailmalta Suomeen. Tänä vuonna työryhmän keskeisimpänä tavoitteena on ollut edistää toimialaa sekä lisätä ymmärrystä toimialaa kohtaan. Työryhmä koostuu markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoista, jotka edustavat mm. mainostajia, mediatoimistoja, mainostoimistoja sekä mediatarjoajia.

DOOH, eli Digital-Out-Of-Home, tarkoittaa kaikkia kodin ulkopuolisia digitaalisia mainospintoja. Mainospinnat voivat olla tienvarsilla, valtaväylillä, kauppakeskuksissa tai monissa muissa ympäristöissä.

Työryhmä toteutti kyselyn, jonka tarkoituksena oli kartoittaa mainostajien tarpeita sekä toiveita DOOH:ia kohtaan. Kyselyn vastaajista jopa 27% työskenteli markkinointi-, mainos- tai mediatoimistossa, kun taas 27% kertoi vastaavansa yrityksen markkinoinnista ja budjetista. Löydät lyhyen referoinnin tuloksista alta. Koko artikkelin sekä tutkimuksen pääset lukemaan alla olevan lähdeviittauksen kautta.

Mihin tarpeisiin mainostajat käyttivät digitaalista ulkomainontaa:

  • 52% kiinnostuksen herättämiseen.
  • 49% mainonnan tavoittavuuteen.
  • 40% brändin rakentaminen
  • 40% tunnettauuden luominen
  • 30% alueellinen aktivointi
  • 31% toimintaan ohjaaminen

Kiinnostaako sinua digitaalinen ulkomainonta? Autamme sekä neuvomme sinua kaikessa digitaaliseen ulkomainontaan liittyvässä, olipa kyse kampanjan suunnittelusta, aineiston tuotannosta tai muusta kampanjointiin liittyvästä. Ota rohkeasti meihin yhteyttä ja katsotaan juuri sinun tarpeisiisi sopiva DOOH-kampanja.

Alla olevilla painikkeilla pääset tutustumaan mainosverkostoomme sekä ottamaan yhteyttä. 

Lähdeviittaus: IAB Finland, linkki alkuperäiseen juttuun: https://www.iab.fi/uutiset-blogi/tuore-tutkimus-paljastaa-mita-mainostajat-toivovat-digiulkomainonnalta.html