Muut artikkelit

Jaa sisältö:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Aurinkoenergian hyödyntäminen digitaalisissa ulkomainoslaitteissa.

Tänä päivänä digitaaliset mainoslaitteet korkeasta valotehosta huolimatta ovat erittäin ’’energiapihejä’’.

Yhtiömme etsii jatkuvasti keinoja energian vähentämiseen sekä selvittämään ratkaisuja ja innovaatioita, joilla energian käyttö olisi yhä ympäristöystävällisempää. Aiemmin tehdyistä energiansäästöä koskevista toimenpiteistä voit lukea tästä. 

Nyt olemmekin käynnistäneet aurinkoenergiajärjestelmän hyödyntämisen mahdollisuutta koskevan hankkeen elokuussa 2023. Hankkeen toteutusaika on 1.8.2023 – 31.12.2023. Aurinkoenergian hyödyntämistä uusissa ja jo olemassa olevissa mainoslaitteissa tarkastellaan useista eri lähtökohdista. Hanke on Euroopan Unionin osarahoittama.

Selvitystyö on käynnistetty ja jatkuu vuoden 2023 loppuun saakka, tuloksista sekä havainnoista tulemme tiedottamaan vuoden 2024 alussa. Selvityksestä ilmi tulleet parhaat käytännöt tuodaan osaksi yrityksen arkea hankkeen jälkeen.

Haluamme olla yhä vastuullisempi ja innovatiivisempi toimija – onko sinulla jokin idea, jonka avulla hyödymme yhteistyökumppaneina molemmat? Ota meihin yhteyttä ja käydään läpi yhteistyön mahdollisuudet. 

Hanke valmistunut – päivitetty 3.1.2024:

Toteuttavuusselvitys aurinkoenergian hyödyntämisestä mainos- ja informaatiolaitteiden energialähteenä on valmistunut 31.12.2023. Hankkeeseen kuuluvat keskeisimmät julkiset johtopäätökset ja tulokset julkaistaan tämän artikkelin yhteydessä vuoden 2024 ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Voit myös tilata hankkeen tuloksia koskevan yhteenvedon ennakolta sähköpostitse: jasse(at)mertsi.fi

Oletko kiinnostunut lähteä kehittämään uusiutuvaa energiaa hyödyntävää digiulkomainonta-alaa? Ota meihin yhteyttä ja katsotaan hankkeen tuloksia sekä yhteistyön mahdollisuuksia yhdessä. 

Hankkeen selvityksen johtopäätöksiä – päivitetty 2.2.2024:

  • Aurinkoenergian käyttöönotto on mahdollista jo nykyiselläänkin. 
  • Aurinkopaneelien ja muiden teknisten laitteiden kustannukset ovat laskeneet jatkuvasti.
  • Riippuen mainoslaitteen koo’osta, paneelien mallista sekä aurinkojärjestelmän koo’osta uusiutuvalla energialla voidaan korvata 15% – 34% sähkön tarpeesta.