- Julkaistu: 27.8.2021
- Ajankohtaista
Mertsi-media, 3 vuotta täyteen digitaalista ulkomainontaa.
Tänään 27.8.2021 tulee kolme vuotta täyteen siitä, kun yhtiömme ensimmäiset digitaaliset tienvarsitaulut asennettiin. Tämän jälkeen olemmekin pyrkineet kehittämään jatkuvasti toimintaamme mm. kasvattamalla digitaalista ulkomainosverkostoamme sekä auttamalla asiakkaitamme toteuttamaan entistä parempia ulkomainoskampanjoita.
Kolmen vuoden aikana kampanjoita on toteuttu n. 1000, erilaisia kampanjasisältöjä on pyöritetty tauluilla n. 2000 sekä asiakasreferenssejä on kertynyt jo useita satoja. Yhteenlaskettuna digitaalista ulkomainontaa on näkynyt tienvarsilla toimestamme: 19 170 tuntia. Olemme yhtiönä pystyneet saavuttamaan myös heti ensimmäisen toimintavuotemme jälkeen korkeimman AAA-luottoluokituksen.
Kiitos kuluneista vuosista kuuluu loistaville yhteistyökumppaneille ja asiakkaille !
Mitä kolmen vuoden aikana digiulkomainonnalle on tapahtunut valtakunnallisesti ?
Kolmen vuoden aikana digitaalinen ulkomainonta on kehittynyt valtavasti. Alla muutamia esimerkkejä.
- Erilaisten digitaalisten näyttöpintojen määrä on kasvanut Suomessa voimakkaasti kodinulkopuolisissa paikoissa, kuten tienvarsilla, kaupoissa sekä kaupunkikeskustoissa.
- Ulkomainonnan mediamainonnan määrä on kasvanut paljon viime vuosina (pl. koronavuosi) pitkälti ulkomainonnan digitalisoitumisen takia. Vuonna 2018 ulkomainonta kasvoi: +15% edellisvuoteen nähden ja vuonna 2019 ulkomainonta kasvoi suhteessa edellisvuoteen vielä +19%.
- Digitaalisen ulkomainonnan hyödyistä on saatu yhä enemmän dataa. Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä selvitti myös digiulkomainonnan hyötyjä sekä tulevaisuuden toiveita, josta kirjoitimme referoinnin artikkeliimme. Linkki julkaisuun alta.
Linkki artikkeliin tästä: https://mertsi.fi/ajankohtaista-mita-mainostajat-toivovat-digiulkomainonnalta/
Mitä tapahtuu ulkomainonnan kehitykselle jatkossa ?
- Digitaalisten näyttöpintojen määrä jatkaa varmasti kasvuaan erilaisissa ympäristöissä..
- Erilaisten ulkomainospintojen digitalisoituminen jatkaa voimistumistaan.
- Mediamainonnan määrä ulkomainonnan osalta jatkaa kasvua ja ulkomainonnan markkinaosuus on yhä suurempi.
- Datan hyödyntäminen tulee vahvemmaksi osaksi digiulkomainontaa.
- Älykkäät kampanjatoteutukset tulevat yhä vahvemmin monen mainostajan käyttöön.
Digitaalinen ulkomainonta avaa mahdollisuudet monipuoliselle mainonnalle ketterästi sekä kunnustehokkaasti. Tule mukaan kasvamaan digitaalisen ulkomainonnan mukana !
Jasse Mertaranta, Mertsi-media yrittäjä