Palaa takaisin

Jaa sisältö:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Koronaviruksen vaikutukset ihmisten liikkumiseen ja täten ulkomainonnan tavoittavuuteen.

Koronaviruksen aiheuttama poikkeustilanne vaikuttaa yhteiskunnassa laajalti kaikkeen esimerkiksi ihmisten päivittäiseen liikkumiseen. Tämän hetken voimakkain muutos ja matkustajamäärien väheneminen on osunut julkiseen liikenteeseen, kun vastaavasti yksityisautoilun merkitys on korostunut. Esimerkksi joukkoliikenteen matkustusmäärien vähentymiset ovat olleet Kymenlaaksossa, Etelä-Karjalassa, Etelä-Savossa sekä Päijät-Hämeessä : 20%-53%

Lähde: Google: Covid-19 – Muutokset ihmisten liikkumisessa -raportit. 

Ihmiset tekevät näinä aikoina paljon etätöitä ja pandemian takia liikkumismuotoja harkitaan tarkkaan ja täten mm. yksityisautoilu korostuu. Kaikki mainospaikkamme eri paikkakunnilla sijaitsevat keskeisillä sisääntulo- sekä poistumisväylillä arjen välttämättömyyksien lähellä ja poikkeuksellisista ajoista huolimatta ulkomainonta tavoittaa tämän vuoksi edelleenkin erittäin hyvin. 

KANTAR TNS:n, tutkimus suomalaisten liikkumisesta tulevaisuudessa.

Suomen johtava markkinatutkimus yritys Kantar TNS tutki, miten suomalaisten liikkuminen tulee muuttumaan lähitulevaisuudessa. Tutkimuksessa kysyttiin miten tutkimukseen osallistuneet ihmiset liikkuvat tällä hetkellä ja miten he aikovat liikkua seuraavan vuoden sisällä.

Tutkimukseen osallistuneilta kysyttiin, mitä kulkuneuvoa tai liikkumismuotoa he aikovat käyttää lähitulevaisuudessa. Tutkimuksen perusteella ensi vuoden suosituimpia liikkumistapoja ovat liikkuminen jalan, autoilu ja polkupyöräily. 

  • 34 % vastasi liikkuvansa ensi vuonna enemmän jalan
  • 26 % aikoo käyttää omaa polkupyörää aiempaa enemmän
  • 15 % hyödyntää enemmän autoa liikkumisvälineenä vuoden sisällä

Lähdeviittaus: Kantar TNS.