Palaa takaisin

Jaa sisältö:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Aktivoi kuluttajat jouluostoksille digitaalisella ulkomainonnalla.

Joulu lähestyy ja joulu onkin monelle toimijalle vuoden tärkein myyntisesonki. Erityisesti nyt, kun koronavirus on vaikuttanut negatiivisesti monen yrityksen toimintaan. 

Joulun alla myös yritykset lisäävät markkinointipanostuksia moniin eri medioihin. Monen perinteisen median, kuten sanomalehti-mainonnan haasteeksi saattaa muodostua, kuinka erottautua joukosta ja saada mainonnalle riittävää huomioarvoa. 

Vastaavanlaista ongelmaa ei muodostu läheskään yhtälailla digitaalisen ulkomainonnan osalta. Löydät alta muutamia tärkeitä pointteja miksi juuri digitaalinen ulkomainonta on erinomainen markkinointikanava joulumyynnin lisäämisessä.

  • (1.) Digitaalisuus / realiaikaisuus:

Digitaalisuuden ansiosta voit kohdentaa viestisi juuri haluaamasi ajankohtaan (päivän / kellonajan mukaan) sekä hyödyntää vaihtuvaa mainossisältöä, joka mahdollistaa mainonnan vuorovaikutteisuuden ja sitä myöten myös paremman huomioarvon. Vinkki: mieti markkinointisisältösi esim. jouluun odettavan ajan mukaan ”Enään 10 päivää jouluun, tervetuloa meille… ”. 

  • (2.) Rauhallinen mediaympäristö:

Digitaalinen ulkomainonta mahdollistaa rauhallisen mediaympäristön, jossa muu ”mediahäly” ei häiritse ja täten markkinoinnin mieleenpainuvuus sekä huomioarvo on korkea. 

Kantar TNS:n tutkimuksen mukaan:

”Kun ihmiset liikkuvat ulkona, he eivät ole kongnitiivisesti niin kuormittuneita kuin sanomalehteä lukiessaan tai netissä surffatessaan. Kaduilla pitää toki keskittyä liikenteeseen, mutta muuten ihmisillä on enemmän resursseja havainnoida ympäristöä. Siksi he havaitsevat mainoksia helpommin” – Kantar TNS 2019.

  • (3.) Tavoittavuus:

Ulkomainonnan ehdoton valtti  on tavoittavuus, joka on monessa eri tutkimuksessa ohittanut monet ns. ”perinteiset mediat”. Ulkomainonnan avulla saavutat erittäin pienellä kontaktihinnalla laajat katsojaryhmät eri ikä- kuin yhteiskuntaluokissa

Kuluttajat arvioivat viime vuonna joulumenojensa budjetiksi 530€ / per aikuinen.

Nordean viime vuonna tekemässä tutkimuksessa suomalaiset arvioivat käyttävänsä jouluhankintoihin keskimäärin 530 euroa aikuista kohden, mikä oli jonkin verran vähemmän kuin vuoden 2018 vastaava arvio. 

Lähde: Nordea, lehdistötiedote 7.12.2019, Nordean kyselytutkimus: Säästeliäisyyttä joulubudjeteissa – veronpalautusten maksupäivän muutos vaikuttaa.

Tänä vuonna joulumyyntiin odotetaan monen eri arvion mukaan selkeää kasvua sillä koronavirus on aiheuttanut paljon ns. ”patoutuvaa kysyntää”. Siispä käännä katseesi jo tulevan joulun markkinointiin. Mikäli olet kiinnostunut digitaalisesta ulkomainonnasta – ota meihin yhteyttä ja katsotaan juuri sinun tarpeisiisi sopiva mainoskampanja.